Thursday, September 3, 2009

Fakta Bukan Auta

Ini fakta bukan auta
1. Hari pertama puasa CikLittleLizzyMe and En.Suami decide nk sambut kat KL jer..sambut puasa berdua2-an..kononromantiklasangat. So, disebabkan hari pertama puasa is on wiken, aku masak spesel x ingat..Pergh, senak gak perut En.Suami nk g semayang terawih pastu..hoyeh2..sy memang hebatt!!
2. Sepanjang bulan pose nih, ari2 bangun sahur mkn nasik..sekali tu mkn bihun sup..x pernah miss sahur. power ah..( nak kasitau sy ni isteri solehah, bangun pagi masak utk En.Suami tercenta. Hik hik hik..silelahmuntah ye kengkawan )
3. Senin aritu lepas balik dr umah PIL parent-in-law, aku dah beli baju raya (RM 100 ++)..n da pakai pon ari selasa g keje. X kesah la kan..org kampung lom nengok lagi..huhu lizasengal. Mase beli tu En.Suami da sound awal2..baju ni mesti bukan baju raya..awal sangat beli, mesti aku nk pakai buat g keje. Aku ni mana leh tahan tgk baju baru..rs semangat waja j nk g keje kalau pakai baju baru tuh..( but but but...camne En.Suami leh tau neh?? ) lizasengallagi..da sah2 tu laki ko, mesti la die tau as he alwiz say sambil kembang2 idung.."i knowww..." Haiihh..
3. Malam smlm aku buat experimen buat biskut makmur..google resepi dr tenet. En.Suami lah ni..asyik sebut nk mkn biskut makmur tu..sian aku nengok..So, bile En.Suami g semayang terawih, aku g la kedai beli bahan2, then terus la aktiviti gaul2 tepung, n gentel2 serta bakar membakar. Bile En.Suami balik dr terawih..SURPRISE!! ade biskut makmur sebalang. Hasilnye?? not bad..1st attempt, boleh la dpt 'B'.
4. Kasut belum beli n tak beli kot.. Tudung pon lom beli lg. Plan nk beli on next wiken..nk beli selendang je n nk beli yg warnawarnimcmpelangi biar up sket. Sape kate lepas kawen saham da jatuh?? huhu..
5. Tu baru luaran. Dalaman? Kena beli juga ha ha ha. Tak senonoh kau Liza tu pun nak cerita.Apa lagi time raya orang beli eh?
6. En.Suami ckp nk blanje aku suar jeans tuk raya ni..(RM300++ )cayang my cayyunk nih sesangat. & tak lupe juge mixer utk buat kueh raya sbg b'day present..( aduyaii...da kawen ni, dpt adiah b'day pon ala2 mak2 jer.. kasi lah rantai emas ke, pearl ke, gelang kaki ke, kasut croc ke, ape ke..)
Amacam? Aku syak datin-datin pun tak raya macam aku ha ha ha. Punyalah dahsyat. Bajet macam anak Dato' lah konon.

Nota LittleLizzy : Handbag aku da mcm nk putus jer..nk kene masukkan dlm blanjawan gak nih..Hmm..x lupe juge nk beli contact lense "color carlie" hehehe...ade ke color carlie,xkan xdet...warna warni boleh plak?? kalau leh biar sedondon warna mata tu dgn warna kasut..baru ngammm.

No comments: