Friday, December 18, 2009

Auto Gear Driver..I need some advice


Hehe...gambar yg saya lukis pakai "Paint" itu adalah saya. Saya yg sedang mengepresi kan ke'wisauan' hati ni. Lately my car asyik buat hal jer.. ( cantik-gak-lukisan-budak-darjah-3-aku-ni-ye) Mcm ni..mula2 in June engine x leh start la..lepas tu bateri kong..Then, da tukar bateri, so ok la. July pulak tayar pecah tepi jalan..tukat tayar pulak. Then masa bulan puasa break pad haus..n baru2 ni gear box prob. Aduhh...apesal la En.Suria Baja Itam saya tu..Merajuk ke dia sbb aku da kawen?? n lepas kawin aku memang da jarang sangat drive sbb tugas driver diambil alih oleh En.Suami. Hmm..betul ke org ckp kereta ni ada spirit..yg boleh merajuk pijuk ni.

Me and En.Suami ada plan nk jual j dua2 kereta kami tu..then, amik kereta lain. So, pakai satu kereta j la..Jimat sket..nk bayar insuran n roadtax tiap2 tahun pon satu j.Kalau ada dua keta kan kena bayar dua. Lagipon we ols carpool g keja. So, satu kereta pon da cukup memadai..

Adekah sbb itu En.Suria merajuk?? camne la nk pujuk En.Suria ni?? Aiyoo..
Lately..perangai dia menjadi2..Sbb dia xmo tukar gear scr automatik..lebih2 lagi bila jalan jammed, ok la xde plk dia benti tgh jln ke hapa..tp lepas da habis jammed, dia tak tukar gear laju. Kadang2 kat highway dia buat hal jugak..malu jer sbb gear tak tukar jadi laju n still kat gear rendah. Aiyooo...seyes mcm siput.

Kenapa ye?? Gear box rosak ke?? tp baru2 ni we da tukar minyak gear auto tu. But still sama jugak. Yg pelik nye...lepas setengah km to 1km jalan mcm siput, baru dia tukar gear mcm normal..n boleh speed balik. So, kadang2 by the time we da nk sampai kat workshop tu, dia da ok mcm biasa. Uwa...apekah??

Ade sape2 pernah jadi camni tak? nak buat camne ye? sbb dia jadi mcm ni tiba2 j..lepas tu tiba2 jadi ok balik..da selalu da jadi mcm tu..so, bila we ol nk heading to workshop..tak lama tu da ok.pastu x jadi g workshop la sbb da ok.. aiyoo pening!! @-@

Click sini untuk $$$

No comments: